سوال 37

حل تشریحی سوال شماره 37 شبکه های پیشرفته

کنکور دکتری مهندسی کامپیوتر 1401

37.

شبکه زیر مبتنی بر سوئیچینگ مداری است و حداکثر تعداد مدار روی هر لینک شکل نوشته شده است. کدام گزینه درست است؟

1)

حداکثر تعداد مدار با طول ۲ در جهت عقربه های ساعت در این شبکه برابر ۳۲ است. می توان بین A و 14C و بین B و 20D مدار را به صورت هم زمان ایجاد کرد.

2)

حداکثر تعداد مدار با طول ۲ در جهت عقربه های ساعت در این شبکه برابر 36 است. نمیتوان بین A و 14C و بین B و ۲۰D مدار را به صورت هم زمان ایجاد کرد.

3)

حداکثر تعداد مدار با طول ۲ در جهت عقربه های ساعت در این شبکه برابر ۳۲ است. نمیتوان بین A و 14C و بین B و 20D مدار را به صورت هم زمان ایجاد کرد.

4)

حداکثر تعداد مدار با طول 2 در جهت عقربه های ساعت در این شبکه برابر ۳۶ است. میتوان بین A و 14C و بین B و 20D مدار را به صورت هم زمان ایجاد کرد.

پاسخ ها

1 پاسخ
دکتر ابوالفضل حقیقت
دکتر ابوالفضل …یکشنبه 30 فروردین 1405

گزينه 3 درست است.

طبق مطالب بخش 1-8-2، اگر همزمان 18 مدار ABC و 14 مدار ADC برقرار شود به حداکثر مدارات به طول 2 یعنی (18+14=32) خواهیم رسید. اگر بین A و C، 14 مدار برقرار باشد (چه همه ABC باشند، چه همه ADC باشند و چه ترکیبی از هر دو باشند)، بین B و D امکان ندارد جمع تعداد مدارات BAD و BCD به 20 برسد!

ارسال پاسخ